Spring til hovedindhold
Til Knowits hjemmeside

CASE

COVENTO

Vestas revolutionerer vindindustrien med nyt brand

ENERGI

Som frontløber inden for bæredygtig energi ønskede Vestas at tage den vedvarende energiindustri til næste niveau med et helt nyt brand og forretningsgren. Missionen var at skabe en markedsplads, der gør det ligeså enkelt at købe vindmøllevinger og planlægge serviceinspektioner, som det er at shoppe online.

SoMe-strategi og digital playbook

Da Vestas lancerede et nyt brand inden for vedvarende energi, hjalp vi med at udtænke det nye brands identitet – lige fra navn til brandbog, en engagerende SoMe-strategi og en 360-graders digital playbook, der samler alle kontaktpunkter med de vigtigste brandfunktioner og markedsindsigter. 


Covento - hvor vind og industri mødes

Efter grundig research, analyse og en kreativ process fik Vestas’ nye tiltag fik navnet ‘Covento’. Covento skulle ikke bare være et nyt navn på markedet, men skabe en bevidsthed om deres brand, produkter og unikke fordele, så de kunne få den bedst mulige start i en konkurrencepræget branche. 

Navnet ‘Covento’ er en legende sammensmeltning af “connecting” og “vento” (latin for vind), der perfekt afspejler markedspladsens kerneværdi: At skabe forbindelse mellem industripartnere og gøre forretning både tidsbesparende og bæredygtig, alt imens man stadig genkender og anerkender Vestas som den store drivkraft bag det hele.

Covento logotype

En komplet brandplatform

Med et stærkt og autentisk navn på plads, udviklede vi en fuldendt brandidentitet. Alt fra logo, det 5. element, typografi og visuel stil til brandfortælling, tone of voice og budskaber blev defineret. Herefter blev det samlet i en brand-book, der understøtter implementeringen og gør det nemt at rulle brandet ud på tværs af kontaktpunkter. 

Covento solution

En digital strategi, der inviterer til handling

Vi udviklede også en 360-graders digital marketing playbook, som omfatter hver eneste digitale kontaktflade, de vigtigste brandfunktioner og dybe markedsindsigter. Playbooken indeholder personas, indholdstemaer og en SoMe-strategi, der binder hele den digitale tilstedeværelse sammen på tværs af kanaler. 

Slutresultatet? Alt i alt har vi hjulpet Vestas med et nyt brand experience design, brandaktivering og en handlingsklar digital strategi, som giver alle Covento-medarbejdere og interessenter de værktøjer, de har brug for til at formidle brandets essens på en engagerende og effektiv måde. 

Covento wayfinder
Covento booth

Vil du vide, hvordan vi kan hjælpe dig?

Du er velkommen til at ringe eller sende en besked, så kontakter vi dig.

Mikkel Olesen

CCO

Knowit Experience